HÄR HITTAR DU DE VANLIGASTE FRÅGORNA

FRÅGOR OCH SVAR

Har du frågor om pianon och flyglar?

Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna, men om du inte skulle finna vad du letar efter är du välkommen att kontakta oss. Kontaktformulär finns längst ner på denna sidan.

Hur lång garantitid är det på ett piano eller flygel?

Yamaha har alltid 5 års garanti på alla akustiska pianon och flyglar som säljs via Yamaha Piano Center. Vi har även 5 års garanti på alla akustiska delar i alla våra pianon och flyglar som är Silent, TransAcoustic och självspelande (Disklavier). På alla digitala/elektroniska delar i Silent, TransAcoustic och självspelande (Disklavier) har vi 24 månaders garanti från ditt inköpsdatum.

Läs mer om garanti här!

Hur ofta måste man stämma pianot/flygeln?

Ett akustiskt instrument är som en mekaniskt klocka och bär regelbundet kontrolleras och servas. Som regel stämmer man instrumentet 1 gång per år men detta kan variera ifall man flyttar på sitt instrument eller är ute på turné.

Går det att dela upp betalningen?

Kontakta din närmsta Yamaha Piano Center för mer information.

Vilket piano är rätt för mig?

Du kan alltid gå till pianoguiden och se vilket piano vi rekommenderar för dig eller så är du välkommen till ett av våra showrooms för att få personlig rådgivning.

Hitta närmsta butik här!

Vad kostar transport eller ingår det?

I priset ingår uppackning och leverans på plats, samt 1st stämning av instrumentet. Extra kostnader kan tillkomma vid leverans utanför butikernas närområden samt under extraordinära omständigheter. Kontakta oss för mer information.

Ingår en pianopall vid köp av ett piano eller flygel?

Nej, vanligtvis ingår ingen pianopall.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss

Hitta butik

Yamaha Piano Center finns stolt representerade med egna showrooms i tre välrenommerade musikaffärer i Stockholm, Göteborg och Helsingborg. Här kan du lyssna, se, inspireras, testa och känna – och självklart få professionell rådgivning kring ditt köp.

Se alla butiker här!